دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران خبر داد
ایسنا/مازندران معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران از آمادگی کامل خود برای مقابله با بیماری کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش آوای خزر، مجتبی بلباسی  با بیان اینکه مازندران مثل ۱۵ استان دیگر کشور به صورت جدی دچار بحران بیماری کرونا شده است، اظهار کرد: انتشار این ویروس بسیار بالا بوده و مردم برای مقابله با این ویروس در خانه‌های خود سکونت داشته باشند. 

وی تصریح کرد: کسانی که دارای علائم تب، درد عضلانی، گلو درد و دارای بیماری زمینه‌ای هستند با استفاده از داروهای حمایتی یا استفاده از مایعات گرم و پرهیز از غذای سرد مثل ماست و ترشی و مصرف انواع گیاهان دارویی بتوانند از خود مراقبت کنند و تا جایی که ممکن است از مراکز درمانی خودداری شود.

معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: افراد مسن، افراد دارای بیماری زمینه‌ای دیابت فشار خون و بیماری ایمنی لازم است این دو هفته در خانه خود برای جلوگیری از این بیماری سکونت داشته و از مسافرت غیر ضرور و رفت و آمدهای خانوادگی فعلا خودداری کنند.

بلباسی با اشاره به اینکه در این شرایط بحرانی حضور در اجتماعات و مراسمات توصیه نمی‌شود، گفت: در صورت هر گونه رفت و آمد و آلودگی دست با محیط‌های بیرون توصیه می‌شود حتماً دست‌ها به صورت مرتب شسته شود و در جایی که آلودگی دست بالاست حتماً از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا به عنوان عضو گروه پدافند زیستی شِفا در استان و همینطور در استانداری حضور فعالی داشته است، تاکید کرد: در بسیاری از جلسات موضوعات و مسئله‌هایی که مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان بود از آن حمایت کردیم.

معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران افزود: سپاه همیشه به عنوان پشتیبان دولت در خط مقدم حمایت بوده است و از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و مراکز بهداشت و درمان استان نیز پشتیبانی خواهد کرد بنابراین همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا از این بحران عبور کنیم و با کمترین ضایعات و بالاترین کیفیت خدمات رابه مردم این استان داشته باشیم.

بلباسی با بیان اینکه مراکز درمانی مرتبط سپاه کربلا اعم از  ۱۶ بیمارستان و درمانگاه‌های  سراسر استان برای مقابله با ویروس کرونا و خدمت رسانی به مردم حضور فعالی دارند، تصریح کرد: بیمارستان ولایت ساری، بیمارستان امام رضا (ع) چالوس و ۱۴ درمانگاه کوچک و بزرگ ما در سراسر استان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی عنوان کرد: امروز نقش پرستاران پزشکان و کادر درمانی در مقابل این ویروس منحوس به خوبی مشهود بوده است.

معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران با ضمن تشکر و قدردانی از کادر درمانی مراکز استان چنین بیان کرد و گفت: ما باید امید را در بین خودمان بیشتر کنیم تا بتوانیم مسائل و مشکلات این بحران را به خوبی حل و فصل کنیم.

بلباسی با اشاره به اینکه در حوزه پادگان‌ها و مراکز نظامی وابسته به استان اقدامات و تدابیر خوبی برای مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته است، افزود: تا آنجا که ممکن بود مراسمات در پادگان و مراکز نظامی حذف شد و مرخصی برای سربازان مهیا شده تا بتوانند برای مقابله با این ویروس در کنار خانواده خودشان باشند.

وی یادآور شد: خوشبختانه برای مقابله با این ویروس صدا و سیما هم وارد عمل شده و فضای آموزشی مدارس و برنامه‌های شادی را در ایام ماه مبارک رجب برای مردم اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/1000

برچسب ها: استانی-اجتماعی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها